Spis treści (numer 09/00):

Andrzej Rudnicki, Robert Janecki, Wiesław Starowicz, Barbara Żmidzińska
Wnioski generalne wynikające z kompleksowych badań ruchu dla Katowic
Identyfikacja podstawowych problemów funkcjonowania systemu transportowego w zakresie sieci drogowej i tansportu zbiorowego. Sugerowane kierunki zmian dotyczące modernizacji i rozbudowy ulic, systemów obsługi pasażerskiej i towarowej, organizacji publicznego transportu zbiorowego, rozwoju przestrzennego miasta. Celem proponowanych przedsięwzięń jest promocja usług żwiadczonych przez publiczny transport zbiorowy, ograniczenie wielkości indywidualnego ruchu samochodowego oraz stworzenie możliwości uzyskania wymaganych standardów w ofercie transportu zbiorowego.

Wojciech Bąkowski
Przygotowanie systemu komunikacji miejskiej do innowacyjnych przemian.
Zmiany w strukturze komunikacji miejskiej w całym kraju, obserowane w ciągu ostatnich 3-4 lat. Nowoczene narzędzia w zarządzaniu i orgnizacji systemów gospodarczych, możliwości ich zastosowania i korzyści (m.in. zwiększenie produktywności systemu komunikacji miejskiej, podniesienie jakości usług, obniżka kosztów przewozów).

Michał Bryszewski, Adam Rączkowski, Tomasz Tengli
Zastosowanie symulacji komputerowej do analizy efektywności wydzielonych pasów ruchu dla autobusów.
Kontynuacja artykułu pt. „Wprowadzenie wydzielonych pasąw ruchu dla autobusów w Warszawie. Wnioski z doświadczeń (TM nr. 7-8/00). Wyniki analizy efektywności działania wydzielonego pasa ruchu, przeprowadzonej z zastosowaniem symulacji komputerowej. Podstawowe zadania i możliwości zastosowania modelowania symulacyjnego. Budowa modellu symulacyjnego analizowanej sieci ulicznej. Warianty mdelu dla trzech różnych przypadków funkcjonowania analizowanego odcinka. Porównanie wyników dla poszczególnych wariantów, wnioski.

Tomasz Dybicz
Zmiana zachowań parkingowych po wprowadzeniu płatnego parkowania w Œródmieściu Warszawy
Wyniki badań wpływu wprowadzenia płatnego parkowania na zmianę zachowań parkingowych. Badnia przeprowadzono w celu określenia stopnia akceptacji systemu płatnego parkowania.

Jan Bogusławski
Warunki techniczen, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie.
Kilka uwag na temat warunków technicznych dla dróg publicznych, dotyczących dróg i ulic najniższej klasy (L i D). Autor nawiązuje do artykułu A. Zalewskiego pt. „Warunki, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie w aspekcjie zagospodarowania przestrzennego”, (TM nr 04/00).

Adam Kotuszewski
80 latmiejskiej komunikacji autobusowej w Warszawie. Znaczenie i rola autobusów w komunikacji miejskiej Warszawy. Część III – Od 1980 do 2000 roku
Nowe inwestycje drogowe w mieście. Remonty mostów i związane z nimi zmiany organizacji ruchu komunikacji autobusowej. Nowe linie usprawniające połączenia rozbudowywanych peryferyjnych osiedli mieszkaniowych z centum miasta. Zmiany organizacyjne w zarządzaniu komunkacją miejską, wprowadzone na początku lat 90. Tabor i zaplecze techniczne. Rozwój komunkacji autobusowej w świetle polityki tansportowej.

L. Mikołajów
VI Międzynarodowe Targi Logistyki „Tranport i Spedycja 2000”

J. Goździewicz
Metro na nabrzeżu